آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت پنجم
نوشته شده توسط : ایفانت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسم پنجم , چگونه نوشتن محتوای وب و بهینه بودن مطالب

 

 

 

متا تگ چیست ؟

اگر تا کنون در موتورهای جستجو گر کلمه ای را جستجو کرده باشید ، مشاهده نموده اید که زیر هر آدرس سایتی که در میان نتایج قرار دارد اصولا متن کوتاهی با رنگ مشکی نوشته شده و توضیح مختصری در رابطه با صفحه ای است که در صورت کلیک کردن به آن وارد خواهید شد. برای مثال در زیر لینکه سایت نوشته است فروش دستگاه های دیجیتال با قیمت مناسب و هنگامی که شما وارد آن سایت شوید به صفحه ای منتقل میشوید که مربوط به فروش دستگاه های دیجیتال میباشد.   قطعا متوجه شدید که تگ توضیحات ( متا تگ ) شرح مختصری از محتوای مطالب شما در نتایج جستجو را نمایش میدهد . این تگ برای استفاده در موتورهای جستجو مفید بوده و به شما اجازه میدهد متن کوتاهی در رابطه با مطالب خود در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید البته باید بدانید که این متن نمیتواند از 210 کاراکتر بیشتر باشد و در صورتی که متن مورد استفاده شما بیش از 210 کاراکتر باشد متن شما به صورت ناقص نمایش داده شده و تنها 210 کاراکتر اول آن نمایش داده میشود.

باید توجه داشته باشید که یک توضیحات خوب می تواند درصد قابل توجهی بازدید کننده به سایت شما وارد نماید و تعداد کلیک ها بر روی لینک های شما را در گوگل افزایش دهد زیرا در هنگامی که یک کاربر چندین توضیح مختلف از سایت های مختلف میخواند قطعا وارد سایتی میشود که توضیح بهتری داراست. سعی کنید در توضیحات خود مفهوم کلی را در نظر گرفته و متنی کاربرپسند بنویسید که قدرت جذب بالایی داشته باشد.

 بهینه سازی آدرس ها

یکی از مسائلی که اغلب اوقات به دست فراموشی سپرده میشود بهینه سازی آدرس ها میباشد. بسیاری از کاربران و مدیران وب سایت ها تصور میکنند بهینه بودن عنوان صفحه و متا تگ ها کافی میباشد به همین دلیل از موضوعی به این مهمی به سادگی عبور میکنند. سوال اینجاست که یک آدرس بهینه چه آدرسی بوده و حاوی چه نکاتی میباشد ؟ یک آدرس بهینه باید حتی الامکان حاوی کلمات کلیدی بوده و از آدرس های اتوماتیک در آن استفاده نشده باشد همچنین آدرس های بهینه میبایست آدرس های کوتاهی باشند زیرا طولانی بودن آدرس ها مورد علاقه موتورهای جستجو نیست. آدرس زیر یک آدرس کاملا بهینه بوده که مربوط به بخش مقالات شرکت طراحی سایت ایفانت میباشد.

 

اما آدرس زیر یک آدرس بهینه نشده و نامناسب برای موتورهای جستجو میباشد :

www.youresite.com/note/12354585/d%f%g%h123858

ممکن است برخی کاربران برایشان سوال باشد که بهتر است آدرس صفحات را فارسی بنویسیم و یا انگلیسی ؟ پاسخ این سوال مشخص است ، به دلیل اینکه گوگل آدرس ها را ایندکس می نماید پس فرقی نمیکند که شما آدرس های خود را به فارسی بنویسید و یا انگلیسی.

 ارسال مطالب بهینه سازی شده

 قطعا ارسال مطالب نیز باید از بهینه سازی مطلوبی بهره مند شود. اما سوال اصلی این است که مطالب بهینه سازی شده چه مطالبی هستند و اساسا برای افزایش سئو سایت چگونه باید مطلب نوشت ؟ ما در مقالاتی قبلا پاسخ این سوال را داده ایم که میتوانید از طریق لینک مقابل این مقاله را مشاهده نمائید ( چگونه نوشتن محتوای سایت  ) . اما اگر به صورت کلی بخواهیم آموزشی در رابطه با نحوه نوشتن مطالب داشته باشیم باید بگوییم : مطلب شما در درجه اول باید از فونتی خوانا و کاربرپسند برخودار باشد ، فونتی که چشم را اذیت نکرده و کاربران برای خواندن آن دچار مشکل نشوند. مطلب شما میبایست از نظر نگارشی و اشتباهات تایپی و املایی وضعیت قابل قبولی داشته باشد تا اصول کاربرپسندی را رعایت نماید . در نوشتن مطلب خود حتما از تگ  H1  ( هدینگ ) استفاده نمائید به خصوص برای عنوان مطلب خود . در متون خود حتما از تصاویر استفاده نمایید و برای تصاویر نیز از خصوصیت های تگ آلت استفاده نمائید ( این مسئله تاثیر بسزایی در افزایش سئو مطلب خواهد داشت ) . برای متن خود حتما از کلمات کلیدی ای استفاد کنید که در متن استفاده شده اند ( هرچه کلمه کلیدی شما در متن بیشتر استفاده شده باشد سئو آن بالاتر خواهد بود ) . درکنار استفاده از کلمات کلیدی مناسب از متاتگ نیز به نحو احسن استفاده نمائید ( در ابتدای مقاله توضیح مفصل تری در رابطه با متا تگ ها ارائه نمودیم . ) . سعی کنید کلمات کلیدی مناسب را به سایت خودتان لینک کرده و در کنار این مسئله هرچه مطالب مرتبط با مطلبتان درون وب سایت خود دارید نیز به صورت لینک وارد مطلب نمائید . برای مثال اگر مطلبی درباره خرید از اینترنت مینویسید و از قبل در سایتتان مطلبی در رابطه با خرید از طریق کارت های عضو شتاب دارید سعی کنید مطلب خود را به سمتی ببرید که بتوانید بنویسید برای خواندن مطلبی در رابطه با کارت های عضو شتاب از این لینک دیدن نمائید . ( برای مشاهده مقاله مفصل ما در رابطه با لینک های درون مطالب از این لینک بازدید نمائید سئو و ساختمان پیوند ) . این ها مهمترین مسائلی است که باید در هنگام مطلب گذاری درون سایتتان به آن توجه نمایید درضمن به یاد داشته باشید که گوگل به متون طولانی و بلند علاقه فراوانی داشته و خزنده های آن عاشق متون طولانی میباشند.

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم

 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت سوم

 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت چهارم 

 

سئو و بهینه سازی سایت

 

  منبع: مقاله ی آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت پنجم از سایت ایفانت




:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ارزان , سئو , برندینگ , بازاریابی اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: